.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اولتیماتوم به استاندار ؛ جدول اولویت بندر امیراباد بر دیگر گزینه ها
مقیمی : بندر امیرآباد منطقه آزاد تجاری شود / «قومیت گرایی » آفت استان است / نقش آقای (ص) در تصمیم گیری ها چیست ؟
شمال نیوز : متاسفانه آقای ( ص) از استان همجوار که در معاونت اجرایی دولت می باشد در جلسه استانداری شما اعلام کرده که اجازه نمیدهم بندر امیرآباد به منطقه آزاد تبدیل شود ....

شمال نیوز :  هر چه به سفر رئیس جمهور به مازندران نزدیک تر می شویم ابهامات مدیران ارشد استان برای معرفی مکان دقیق منطقه آزاد تجاری در مازندران به عنوان یکی از مهمترین تصمیمات این سفر ، بیش از پیش می شود .

 در این بین شنیده ها حکایت از دخالت یکی از مدیران از استان همجوار در وزارت کشور که حتی سابقه سرپرستی استانداری مازندران را نیز در سوابق خود داشته ، در تعیین محل دقیق برای منطقه ازاد تجاری مازندران دارد که متاسفانه با استقبال استاندار مازندران نیز روبرو شده است .

ربیع فلاح جلودار که این روزها تندترین انتقادات را حتی از سوی یاران دیروزش تحمل می کند با بهانه قرار دادن یک طرح باصطلاح توجیهی که البته هیچ شباهتی به یک طرح علمی و عملیاتی ندارد اقدام به گزینش شهرستان بابلسر ( بندر فریدونکنار ) به عنوان محل پیشنهادی منطقه ازاد تجاری نموده است و مناطق زادگاهی خود را در اولویت پیشنهادات اعلام نموده است .

بدنبال این اقدام گزینشی استاندار، نمایندگان غرب و شرق استان که در گذشته نیز همواره پیگیر موضوع بودند ، پیگیری های خویش را جدی تر نموده تا منطقه آزاد تجاری مازندران در منطقه ای واقع شود که حق آن است و از ظرفیت ها و پتانسیل لازم برخوردار است .

این نمایندگان در اولین اقدام تذکری جدی به مدیر اهل استان همجوار در وزارت کشور ، حاضر در جلسه استانداری داده و وی را از عواقب دخالت های نابجا در استان مازندران آگاه ساختند .

در همین راستا ، نماینده شرق استان نیز به استاندار مازندران اولتیماتوم داد .

متن کامل نامه احمد علی مقیمی که در آن به صورت مقایسه ای به دو بندر امیرآباد بهشهر و بابلسر ( بندر فریدونکنار ) پرداخته آمده است :

محضر برادر ارجمند جناب آقای دکتر فلاح

استاندار محترم مازندران

 سلام علیکم:

با احترام ، ضمن عرض تبریک هفته دفاع مقدس و خسته نباشی و آرزوی توفیقات روز افزون عطف به نامه شماره 54562/4/86 مورخ 26/6/94 در خصوص پیش نویس طرح توجیهی ایجاد منطقه آزاد در استان چند نکته به همراه پیشنهادها به استحضار میرساند :

1- اولا جزوه ارائه شده نه طرح هست نه پژوهش بلکه جمع آوری اطلاعات می باشد که در همه دستگاه ها و اینترنت موجود است ، خواهشمند است این موضوع را به عنوان پژوهش به دانشگاه مازندران نسبت داده نشود ، زیرا که شان و جایگاه دانشگاه فوق به مراتب بسیار رفیع و والاست. 

2- حضرتعالی که ردای استانداری را به تن نمودید در واقع والی استان محسوب می شوید ، همه جای استان باید برایتان یکسان باشد از بخشی نگری و قومیت گرایی که آفتی برای استان میباشد باید پرهیز کرد و نباید مرکز استان را که پیشانی و جلوه ای از استان میباشد فراموش کرد و باید دغدغه همه به ویژه حضرتعالی به منطقه محروم باشد.

3- در چکیده گزارش جمع آوری شده پیشنهاد شده است ، ایجاد منطقه آزاد تجاری ، گردشگری بابلسر به عنوان منطقه اصلی و بنادر امیرآباد ، نوشهر به عنوان منطقه پشتیبان ، با این پیشنهاد به نظر می رسد که در معادله شما برای شناخت پدر به فرزند باید رجوع کرد.

4- در صفحه های 41 ، 42 ، 44 ،46 جزوه فوق در معرفی بنادر ، از بندر امیر آباد به عنوان بزرگترین و مهمترین بندر حاشیه دریای خزر نام برده میشود.با توجه به ظرفیت های جانبی مانند شرکت های حفاری شمال ، نفت خزر ، پایانه نفتی ، کشتی سازی ایران صدرا و نیروگاه شهید سلیمی. و بهره مندی بندر امیر آباد از تجهیزات مدرن مخصوص فعالیتهای کانتینری و جرثقیل ریلی بوده و  حدود 4000 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری دولتی در بخش زیر ساخت های بندر شده است که با تخلیه و بارگیری 4 میلیون تن در سال و اختصاص رتبه های نخست تخلیه و بارگیری (رتبه نخست تخلیه غلات ، رتبه نخست صادرات در بین 6 بندر شمال کشور یعنی 76 % از صادرات بنادر شمالی و 92 % از صادرات بنادر استان مازندران و همچنین با پسکرانه بیش از 2160 هکتار با وجود نیروگاه اختصاصی 75 مگاواتی و وجود گاز صنعتی به حجم 20 هزار متر مکعب در ثانیه و آب شرب به میزان 20 هزار لیتر در ثانیه و وجود راههای دسترسی متعدد از جمله راه ارتباطی گهرباران به بندر امیر آباد ، جاده چهار خطه رستم کلا به بندر امیر آباد ، جاده چهار خطه بهشهر به بندر امیر آباد ، جاده چهار خطه نکا به بندر امیر آباد ، کریدور شمال به جنوب و ریل راه آهن و فاصله 25 کیلومتری با فرودگاه ساری و 100 کیلومتری فرودگاه گرگان این ظرفیت نسبت به بندر فریدونکنار به مساحت 60 هکتار با سرمایه گذاری 250 میلیارد ریالی با سهم 16 درصدی در تخلیه و 14 درصدی ازصادرات با 3 پست اسکله با انبارهای محدود با ظرفیت تخلیه بارگیری 700 هزار تن قابل مقایسه است ! چطور میتوان قبول کرد پیشنهاد استانداری مبنی بر معرفی بندر فریدونکنار به عنوان منطقه آزاد جانبدارانه ، غیر کارشناسی و غیر علمی نباشد.

 

موضوع مورد مقایسه

بندر امیر آباد

بابلسر (بندر فریدونکنار)

سطح وسعت زمین

2160 هکتار

60 هکتار

تعداد اسکله

15 اسکله که 3 تا از اسکله ها در دهه فجر

افتتاح میگردد.

3 اسکله

تخلیه و بارگیری

4 مییلیون تن در سال

700000 تن در سال

میزان سرمایه گذاری در زیر ساخت ها

4000 میلیارد ریال

250 میلیارد ریال

قدمت بندر امیر آباد

از سال 77 تا کنون

از سال 86 تا کنون

تعداد کشتی پهلو گرفته

فقط در سال 93 در بندر امیر آباد

823 فروند

از سال 86 تا پایان 93 در طول

هفت سال  446  فروند

 

5- استاندار محترم باید توجه به چرایی منطقه پیشنهادی داشته باشد.متاسفانه آقای ( ص) از استان همجوار که در معاونت اجرایی دولت می باشد در جلسه استانداری شما اعلام کرده که اجازه نمیدهم بندر امیرآباد به منطقه آزاد تبدیل شود ، چون که منطقه آزاد اینچه برون تحت الشعاع قرار میگیرد، از طرفی حضرتعالی باید از جغرافیای استان مراقبت فرمائید: در شرق استان : میانکاله و آشورراده و عدم واگذاری اختیارات منابع طبیعی 14 روستا توسط گلستان ، در غرب استان : منطقه امام زاده هاشم توسط تهران ، در جنوب استان : انتقال آب از سرشاخه ها توسط سمنان مورد تعرض قرار گرفته است که با هوشیاری نمایندگان و همراهی مردم دلاور و بزرگوار استان تا کنون جلوگیری بعمل آمده است.شما مواظب باشید در زمین آنها بازی نکنید!

* معایب طرح پیشنهادی استانداری :

الف ) بدلیل بخشی نگری ، سرمایه اجتماعی یعنی اعتماد عمومی ، وحدت ، همدلی و هم زبانی نیاز همیشگی استان فرو خواهد ریخت و انگیزه ها و حضور در میادین اجتماعی کمرنگ خواهد شد.

ب) ایجاد اختلاف بین نمایندگان و مردم شهرستان های استان با دستاورد عدم مشارکت در استقبال از دولت محترم هم چنانکه نماینده محترم غرب استان در جلسه هم اندیشی سفر دولت در مقابل دولتمردان اظهار نمودند : اگر میخواهید منطقه آزاد اینگونه غیر کارشناسی و ظالمانه و غیر علمی تصویب شود نمایندگان دولت محترم به شهرهای ما سفر ننمایند ، مردم ما اقبالی نشان نخواهند داد البته این نظر نماینده شرق مازندران هم می باشد.

ج) مصوبه دولت محترم نیازمند تصویب مجلس شورای اسلامی است ، اگر انسجام نمایندگان و منافع شهرستان های استان تامین نگردد کسی برای تصویب آن تلاش نخواهد کرد و پیشنهاد دولت در صحن رای نخواهد آورد ، باز هم مردم متضرر خواهند گردید.

د) با توجه به عمیق نبودن حوزه آبریز بندر فریدونکنار این بندر قادر به تخلیه کشتی های با وزن سنگین (7000 تنی ) نخواهد بود . همانگونه که در حال حاضر برای تخلیه کشتی های سنگین نا گزیر هستند ابتدا کشتی ها را به سمت بندر امیر آباد هدایت کرده تا بخشی از بار آن تخلیه و سبک سازی شودتا بتواند در حوزه آبریز بندر فریدونکنار پهلو بگیرد.

* پیشنهادها :

الف )جهت انسجام استانی و اقبال همگانی و وحدت هم نیرو ها و همراهی نمایندگان و آحاد مردم با توجه به ظرفیت های زیر ساخت های بنادر و  استان موارد ذیل ارائه میگردد.

1) 3 منطقه آزاد جهت استان در نظر گرفته شود.

1-1 ) منطقه آزاد تجاری  صنعتی بندر امیر آباد

2-1) منطقه آزاد تجاری بندر نوشهر

3-1) منطقه آزاد گردشگری بابلسر (بندر فریدونکنار)

 

 

احمد علی مقیمی

نماینده مردم شریف شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی

 

· رونوشت : محضر علمای معزز جمعه شرق استان مازندران

حضرات آیات و حجج الاسلام جباری ، لائینی ، میراحمدی ، موسوی تبار ، رسولی (دامت عزه)

 

آمار مقایسه ای بندر امیر آباد و بابلسر (بندر فریدونکنار )

موضوع مورد مقایسه

بندر امیر آباد

بابلسر (بندر فریدونکنار)

سطح وسعت زمین

1200 هکتار خریداری شده

800 هکتار دست خریداری

60 هکتار

تعداد اسکله

15 اسکله

3 اسکله

تخلیه و بارگیری

4 مییلیون تن در سال

700000 تن در سال

میزان سرمایه گذاری در زیر ساخت ها

4000 میلیارد ریال

250 میلیارد ریال

قدمت بندر امیر آباد

از سال 77 تا کنون

از سال 86 تا کنون

تعداد کشتی پهلو گرفته

فقط در سال 93 در بندر امیر آباد 823 فروند

از سال 86 تا پایان 93 در طول هفت سال  446 فروند

ü اتصال به راه آهن سراسری همراه با شبکه داخلی راه آهن به اسکله ها و اراضی پشتیبانی منطقه ویژه و اسکله رو- رو قطار و کامیون

ü استفاده از تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری شامل دو دستگاه گنتری کربن ، ترانستینر ، ریج استاگر ، مکنده غلات ، انواع جرثقیل های سبک و سنگین و ... 

ü پست برق 230/20/63 Kv

ü نیروگاه به ظرفیت 75 MW

ü ورودی گاز  ( 10000 متر مکعب بر ساعت) 

ü آب ( 20000 لیتر بر ثانیه 

زیرساختهای لازم جهت تبدیل منطقه ویژه اقتصادی به منطقۀ آزاد تجاری-صنعتی : 

1. وجود منطقۀ ویژۀ اقتصادی بندر امیرآباد بهشهر  2. قرار کرفتن بندر امیرآباد در مسیر کریدور شمال شرق شمالغرب  3. قرار گرفتن بندر امیرآباد در مسیر کریدور شمال-جنوب (مسیر ارتباط ترانزیتی کشورهای شمال اروپا، اسکاندیناوی و حاشیه خزر با کشورهای حوزه اقیانوس هند، خلیج فارس و جنوب آسیای شرقی) در شمال ایران  4. قرار گرفتن بندر امیر آباد در مسیر جادۀ ابریشم  5. قرار گرفتن بندر امیرآباد در مسیر راه آهن تهران گلستانترکمنستان وخراسان  6. قرار گرفتن بندر امیر آباد در بین دو فرودگاه بین المللی ساری و گرگان و امکان احیاء و بهره برداری فرودگاه بهشهر  7. وجود امکانات بالقوۀ جذب توریست و گردشگری و میراثی از قبیل : اماکن تاریخی منحصر به فرد، مناظر طبیعی بی نظیر، اماکن فرهنگی-مذهبی  8. وجود نیروی انسانی کارآمد و توانمند در منطقه  9. وجود زمین های لم یزرع فراوان و مستعد کاربری های مراکز تجاری ، صنایع تبدیلی و صنایع پاک و.. در بهشهر  10. بندر امیر آباد تنها بندری در کشور هست که تکنولوژی اسکله رورو را در اخیار دارد.  11. بهره مندی از راه های متعدد دسترسی به بندر امیر آباد شامل : جاده چهار خطه نکا به بندر امیرآباد، جاده چهار خطه بهشهر به بندر امیرآباد ، جاده چهار خطه رستم کلا به بندر امیر آباد ، جاده ساحلی میاندرود به بندر امیر آباد . 

=============================================

آزمونی بزرگ برای دولت یازدهم

به هر روی استاندار مازندران و در مجموع دولت یازدهم در آزمون بزرگی قرار گرفته است تا در بین موقعیتی استراتژیک همچون بندر امیرآباد و یا منطقه ای همچون بابلسر که رابطه ای زادگاهی با استاندار مازندران داشته است و طبق جداول کارشناسی از امتیاز کمتری نسبت به دیگر گزینه ها برخوردار است ، کدامیک رابرای مرکزیت منطقه ازاد تجاری در استان مازندران بر می گزیند .

 
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

ميثم 4 مهر 1394
فريدونكنار چه ربطي به استاندار داره، استاندار بابليه، شما هم ديواري كوتاهتر از استاندار نميبينيد، چه فرقي ميكنه فريدونكنار منطقه آزاد بشه يا امير آباد، تمام مازندران سراي من است، اتفاقا شماها قوميتگرايي راه انداختيد آقاي به ظاهر نماينده مازندران
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 4 مهر 1394
ربط فریدونکنار به استاندار محترم اینه که هرکدوم از بنادر نوشهر یا امیرآباد اگر منطقه آزاد بشن فاصله 65 کیلومتری مناطق آزاد شامل بابل نمیشه...
مصطفی 4 مهر 1394
منطقه آزاد برای رونق استان راه اندازی میشه و بهترین مکان بندر امیر آباد می باشد چون هم به ریل راه آهن و هم به فرودگاه دسترسی داره در صورتی که بابلسر هیچ یک از این دو را ندارد و وسعت آن هم بسیار کم است باید با منطق تصمیم گرفت تا استانمان پیشرفت کند و این پیشرفت بر می گرده به کل استان
مازنی 4 مهر 1394
می خواستم به شمال نیوز متذکر شوم که فریدونکنار وبابلسر دوشهرستان جدا از هم وبا یک نماینده است وبندر فریدونکنار نمی تواند مال بابلسر باشد خودتان را به اصطلاح شمال نیوز معرفی می کنید ویک رسانه ولی حتی از تقصیمات کشوری خبرندارید یا خودتان را به خبر نداشتن می زنید که خود یک ضعف است ، این شهرستان مثل خیلی جاهای دیگر مثل نور ومحمود اباد که دو شهرستان جدا ولی با یک نماینده هستند می دانم ساری نیوز پخش نمی کند ولی برای اصلاح گذاشتم هر چند تیترتان با غرض است
نا شناس 5 مهر 1394
آقا بهشهری هستم ولی یکی بیاد بگه آقای مقیمی اولا عالم و آدم میدونن امیرآباد منطقه آزاد میشه حالا میای تو رسانه ها طوری وانمود می کنی که انگار دارن میدن به بابلسر ولی با نامه تو اومد به بهشهر
ول کن بابا سیاه نمایی ها رو مردم نون ندارن بخورن
شنال نیوز خواهشا بزار
نا شناس 4 مهر 1394
بابل 550000هزار نفر
بابلسر و فریدونکنار 300000هزار نفر
مجموعا850000هزار نفر
آن وقت بهشهر و امیرآباد یا نور و نوشهر چقدر جمعیت دارند؟
این مناطق برتری جمعیتی برای برخورداری از این فرصت را ندارند.
باید بابلسر منطقه آزاد اعلام شود.
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 4 مهر 1394
با سلام
ابتدا اینکه جمعیت بابلسر و فریدونکنار جمعا ۱۸۰۰۰۰ نفر
در ضمن بندر امیر آباد در محدوده شهر های ساری و نکا و بهشهر مباشد که جمعا جمعیتی بیش از شهرهای فوق میباشد.
نا شناس 4 مهر 1394
اقايه مثلا باسواد
اولا اين اعداد ارقامي كه دادي از كجا در اوردي؟به جمعيت نيست به زيرساخته كه بزرگ ترين بندر شمالي يعني امير اباد داره-استاندار ديگه داره شورشو در مياره انقد ادم بيسواد نديده بوديم
احمد 5 مهر 1394
برادر عزیز که میگویی جمعیت بیشتر باید بندر برود انجا.مگر میخواهیم برویم جنگ.
بندر امیراباد طی امار کارشناسی که داده شد وهر عقل سلیمی میپذیرد وبندر امیراباد بسیار استراتژیک است.ونزدیک به مرکز استان هم هست.ومنطقی هم هست.اقای استاندار دنبال حق باش و به دنبال منافع فقط بابل نباش.
سعید از ساری 4 مهر 1394
حق با شماست جناب دکتر مقیمی عزیز امیدواریم با کمک نمایندگان مرکز استان این مشکل بزرگ ناسیونالیستی را که استاندار محترم دچار آن هست راحل نمایید.
ehsan5128 4 مهر 1394
واقعا اان از دست این بابلی ها........ دیگه شورشو در اوردن
ساروی 4 مهر 1394
نمایندگان ساری ار مقیمی یاد بگیرند دفاع تمام قد از مرکز استان را . آرین مقیمی که جانانه در مقابل بالی ها ایستادی
رضاذد 4 مهر 1394
واقعا حرف مقيمی درسته
نا شناس 4 مهر 1394
بابلسر و فريدونكنار تصويب شد. تا شعاع ١٢٠ كيلومتري اين شهرها كل مازندران جز منطقه آزاد ميشه زيرا بابلسر و فريدونكنار در مركز استانند ولي اميرآباد در شرق كه شهرهاي كلستان جز منطقه آزاد ميشن. نوشهر هم كه تو غربه مشابه اميرآباد. منطقي باشين.به استان فكر كنيد نه شهرتون.
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 4 مهر 1394
عجب دليل قانع كننده اي ارائه كردي ما هم نميدونيم بابلي هستي
نا شناس 5 مهر 1394
یعنی ماشین شاستی بدون تعرفه وارد میشه ...............
نا شناس 5 مهر 1394
پس همه شاسی سوار میشن، پس اق....ا شاسی ره مراقب باش
نا شناس 4 مهر 1394
فري كنار بابل و آمل شهراي برجمعيت مازرون ته بشت درنه، دادا غصه نخر منطقه آزاد ته بيي، مواركا.
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 4 مهر 1394
برار امل شهره مگه بابل هم شهر بيه؟
نا شناس 5 مهر 1394
ها برار بهل بورن اميرآباد يا نوشهر اسا شه سر بزن جيسه آمل بابل جدا كمبي!
نوشهری 4 مهر 1394
بابا بس کنید دیگه.خدارو خوش نمیاد به خدا.چرا حق بندر با قدمت و معروفیت نوشهر رو میخورید.
امیر 4 مهر 1394
واقعا اگر امیرآباد منطقه آزاد نشه پس دلیل اینهمه سرمایه گذاری و زیرساختهای انجام شده در اونجا چیه؟ این دیگه خیلی جالبه بندری که اینهمه پارامترهای پیشرفت رو یک جا داره قربانی خوش خدمتی یک مسئول به یک شهر خاص بشه... من فکر میکنم نامه اقای مقیمی هم یه کم با لطافت نوشته شده باید با قاطعیت بیشتری ریشه ی این قوم گرایی خشکونده بشه
- 4 مهر 1394
جناب اقاي مقيمي در بررسي كارشناسي كه قبل از احداث بنادر امير اباد وفريدونكنار صورت گرفته بود بندر اميراباد در استان مازندران داراي اولويت اول بوده ودرسطح استان مازندران هيچيك از شهرهاي ساحلي استان شاخصهاي احداث بندر ازاد مانند اميراباد را نداشته اند .اين موضوع چون پروزه ملي بودبا عنايت به ان شاخصهاي علمي درسازمان برنامه ومديريت امور زيربتايي انتخاب وپروزه شروع به كار كرد . درهمان زمان كه ماهيگيران بعلت وجود شيلات در بابلسر به صيد كيلكا اشتغال داشته اند يك اسكله ماهيگيري با پيگيري مرحوم مجد ارادر بابلسر بانام چند منظوره احداث شد .ومتاسفانه بعلت شيوع يك نوع شانه دار كيلكا دردريا كم شد واين بندر بلا استفاده ماند .حالا نميدانم چرا اين پروزه كه ملي است وانتخاب ان بايد در مركز وبا شاخصهاي علمي بر رسي شود به استان واگذار شده واين قبيل تصورات در ان پياده ميشود.شما پيگيري را درسطوح وزارتخانه انجام بدهيد تا اين پروزه در جايگاه اصلي خود امير اباد ادامه يابد
پاسخ ها به این نظر
فریدونکناری 4 مهر 1394
فکر کنم این بد جور خوابه عزیزم در مورد بندر (بندر) فریدونکنار صحبت است نه اسکله ماهیگری بابلسر واین دوشهرستان کاملا جدا از هم می باشد مثل کارد وپنیر
بهشهری 5 مهر 1394
حق بهشهریها هستش


آقای مقیمی ممنون....ولی تا امروز کجا بودید...

دیدید بابلی ها چه قدر زرنگ هستند.....
نظری 4 مهر 1394
اصلا ربطی به جمعیت نداره اگه ملاک جمعیت باشه پس ساری باید منطقه آزاد بشه سطح مطالعه تو بالا ببر عزیزم کشکی نظر نده
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 5 مهر 1394
آقاي دانشمند شهرستان ساري جمعيتش از بابل كمتره، رجوع كن به دانشنامه آزاد.
کیان 4 مهر 1394
بندر امیرآباد عظمتیه برای خودش.من قائمشهری هستم و از لحاظ فاصله بابلسر به ما نزدیکتره.ولی اگه بخوایم منطقی نگاه کنیم همون خط آهن بندر امیرآباد میارزه به تمام امکانات بابلسر و نوشهر...تو بابلسر و نوشهر 20 تا تریلی بره شهر قفل میشه.تو امیرآباد همین الان میدونید چند تا تریلی پارک کردن منتظر بارگیری هستن.
نا شناس 5 مهر 1394
بندر امیر آباد بهشهر در نزدیکی چند شهر بزرگ بهشهر نکا میاندرود وساری گلوکاه با جمعیتی بیش از یک و نیم میلیون ودر مسیر شاهراههای ارتباطی و اشتغال زایی زیادی برای مردم منطقه داردامید است مسولین استان بخصوص استاندار محترم واقع بینانه تصمیم گیری نماید
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 5 مهر 1394
جمعيت شناسيت ضعيفه برادر، شعاع ٨٠ كيلومتري فريدونكنار خيلي جمعيتش بيشتر از شهرهايي كه اسم بردى، بيشتر از دوسوم مازندرانه، برو دانشنامه آزاد جمعيت هركدوم از اين شهرستان ها رو جمع كن به يك ميليونم نميرسه.
هموطن 5 مهر 1394
تنها بندر شمالی دارای دسترسی به خطوط ریلی بندر امیر آباده . . . بحث رو بخشی نکنید لطفا . . . دوستان بابلی و بابلسری تردد خودرو توی اون منطقه امکان پذیر نیست اینقده ترافیک و زیر ساخت پایین داره حالا تجسم کنید قرار بشه گروه گروه تریلر کانتیر بر هم اونجا تردد کنن ! ! ! !
نا شناس 5 مهر 1394
آقای ص چه حقی داره که اجازه نده بندر امیرآباد منطقه آزاد بشه؟ استاندار مازندران با این اقدام نه تنها داره قومی قبیله ای کار میکنه بلکه داره اجازه تعرض یک گلستانی به خاک مازندران رو میده.
نا شناس 5 مهر 1394
واقعا کسی که دلش به حال استان بسوزه باید به دور از هرگونه حب و بغض تصمیم بگیره
مازنی ساوه 5 مهر 1394
آقا شما فریدونکنار راباامیرآباد مقایسه می کنید اصلا امیرآبادکجا هست فریدونکنار چون درمرکز مازندران میباشد بهترین گزینه می باشد اصلا ما فریدونکناری هارا با بابلی قاطی می کنید ضمنا برای اینکه وحدت بین شرق وغرب مازندران حفظ بشه باید فریدونکنار منطقه آزاد بشه چون شایستگی ولیاقتش ومعروفیت اون بیشتر از امیرآباد می باشد از لحاظ جمعیتی ودسترسی ارتباطی به تهران باز فریدونکنار دراولویت میباشد
پاسخ ها به این نظر
احمد 5 مهر 1394
برادر عزیز یک زحمت بکشید به بندر امیراباد بروید ان وقت میفهمید بندر امیراباد کجاست وعظمتش چیست.من که یکبار رفتم مات ومبهوت شدم . ودرکنار شهرستانهای ساری و بهشهر و نکا میباشد.امار بالا نشان میدهد تفاوتها را پس اب در هاون نکوبید.
حامد 5 مهر 1394
بندر امیرآباد رو اونایی که تو کار تجارت و صادرات و واردات و کلا کارهای بازرگانی هستن میشناسن.اونم نه تو مازندران.تو کل ایران هیچ کارخونه دار و تاجری نیس که بندر امیرآباد رو نشناسه.واسه همین اینکه شما نمیدونی امیرآباد کجاس زیاد اهمیت نداره.
در پاسخ به احمد 4 مهر 1394
سلام شما تازه انجا رفتید بنده 10سال پیش انجا رفتم منطقه ای بزگ و وسیع است ولی برای انبار داری و هنوز که هنوزه یک جاده درست حسابی ندارد بندر فریدونکنار در کنار جاده کریدور ساحلی شمال واز طرف دیگر به جاده امل و نزدیکترین مسیر به هراز و فیروزکوه واین را هم باید بدانید که بغیر از بندر امام در جنوب بقیه بنادر به خط اهن وصل نیست ومیزان منطه ازاد اصلا به راه اهن نیست اگر فریدونکنار منطقه ازاد شود به ضرر منطقه فریدونکنار و به سود مازندران است چون دو بندر بزگ دیگر مازندران در مقابل انزلی قد علم می کنند وانها هم بخار فاصله کم با فریدونکنار که هر دو کمتر از 120کیلومتر است عملا انها هم منطقه ازاد می شوند مثل خوزستان لطفا عاقل باشید
کاوه آهنگر 8 مهر 1394
برخی عزیزان هنوز فرق بندر آزاد را با منطقه آزاد نمی دانند

بندر آزاد بزرگترین و با استعدادترین بندر مازندران است. ولی بهترین شرایط و شاخص ها را برای منطقه آزاد شدن نداره. چون انتخاب مکان منطقه آزاد چهل شاخص داره که امتیاز کل در بندر امیرآباد در مقایسه با بایلر پایین تر و در مقایسه با نوشهر و فریدونکنار بالاتر هست. انتخاب منطقه آزاد در بابلسر به انضمام سه بندر آزاد امیرآباد، نوشهر و فریدونکنار را مشاوران استاندار پیشنهاد دادند و به نظرم بهترین پیشنهاد هست. همه همراه و متحد باشیمو از این نظر استاندار حمایت کنیم. تا کی تفرقه ؟! همصدا با همین طرح پیشنهادی باشید. همه استان در طرح جامعمی شه منطقه آزاد. در غیر اینصورت فقط بخشی از استان منتفع می شه.
اینور استانی 5 مهر 1394
متأسفانه شمال نیوز نظرات غرب استان را به خوبی منتقل نمیکنه، ای کاش آقای مقیمی با بندر نوشهر مقایسه میکردن.
پاسخ ها به این نظر
حامد 5 مهر 1394
مگه هندسه س که باید خطکش بگیریم وسط انتخاب کنیم.فریدونکنار و بابلسر شهرهای توریستی و سیاحتی هستن ولی منطقه آزاد که واسه تفریح و سرگرمی نیس دوس عزیز.منطقه آزاد یعنی تجارت و حمل و نقل و بارگیری و تخلیه و ... حالا برو آمار بالا رو بخون و مقایسه کن.
نا شناس 5 مهر 1394
باز هم بندر نوشهر خیلی عقبتره.
شادی 5 مهر 1394
واقعا که این همه استدالال علمی ، منطقی و ... پشت انتخاب امیرابا بهشهر هست اما متاسفانه جهت های سیاسی و آلت دست بودن استاندار مازندران حق مردم شرق را خورده.من خودم اهل ساری هستم اما وقتی این مقایسه و امکانات را در کنار هم میگذاریم می بینینم حق با جناب آقای مقیمی میباشد.در ضمن این چه بساطی که موقع تقسیم پول و امکانات و ... غرب مازندران هی میگن ما به دنبال جدا کردن استان میباشیم بابا باور کنید اونا اگر جدا بشن خیلی برای ما بهتره همه امکانات تفریح و درآمد مال اوناهاست و هر چه گردشگر و مسافر مباد مبرن اونجا پول خرج میکنند کی به ساری و نکا و بهشهر مباد مرگ یکبار شیون یکبار
امير 5 مهر 1394
من خودم يه بابلي هستم و برام از نظر شخصي فرقي نميكنه كه بندر اميرآباد منطقه آزاد بشه يا فريدونكنار . ضمنا فريدونكنار جزيي از بابل نيست و حدود 25 سالي ميشه كه از يابل جدا شده لطفا مسايل قوميتي و اين شهر و اون شهر را وارد اين مسايل نكنين . ضمنا اگر اميرآباد هم منطقه آزاد بشه مثل گيلان ميشه تا شعاع 100 تا 120 كيلومتري را حد ترخيص اعلام كرد پس ميبينيد كه فرقي هم براي بابليها نداره. در آخر اين رو هم بگم كه بندراميرآباد شايستگي منطقه آزاد صنعتي شدن را داره و فردونكنار و نوشهر هم منطقه آزاد گردشگري . بنظر پيشنهاد آخر آقاي مقيمي بهترين پيشنهاده
ناشناس 5 مهر 1394
جمعيت ساري و بهشهر و گلوگاه و مياندرود و نكا جمعا 850 هزار نفره كه از جمعيت بابل و امل كمتره ،‌1.5 ميليون را از كجا آوردي
مردم 5 مهر 1394
آقايان شجاعي و دامادي لطفاً از خواب بيدار شويد.
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 5 مهر 1394
مگه نماینده ای به نام شجاعی هم داریم??????
بابلی ریکا 5 مهر 1394
من ساکن بهشهرم اما بابلسر منطقه آزاد بشه بهتره .
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 5 مهر 1394
خوبه که خودت نوشتی بابلی ریکا هستی!!!
مهران 5 مهر 1394
خوش به حال بهشهری ها با کلاس میشن
نا شناس 5 مهر 1394
درود خدا بر مقیمی لعنت خدا بر ...
علی 5 مهر 1394
بانظر نماینده بهشهر کاملا موافقم.و از نمایندگان ساری هم میخواهیم بیدار شوند چون ساری هم شامل منطقه ازاد تجاری میشود.ودر ضمن اقایان منطقه ازاد شدن به جمعیت نیست بروید مطالعه کنید.به استراتژیک بودن آن است وظرفیتهای خاصی که در آن وجود دارد.استاندار محترم جناب فلاح چشمتان را بر روی واقعیات باز کنید.و عجولانه و قومی تصمیم نگیرید/باتشکر
مهدی 5 مهر 1394
بندر امیراباد یک طرح بزرگ ملی هست و خواهر خوانده بندر استاراخان روسیه.وثبت نیز گردیده است.اصلا قابل قیاس نیستند.شرمنده و ارادت
سهیل 5 مهر 1394
آقای رمدانی شما نسبت به گرگانی ها و گلستانی ها کینه داری. چرا جو میدی؟
اینقدر پدر گلستان رو در آوردید بعدا چون آقای صالحی گلستانی است و در ریاست جمهوری پست داره میخوای موضوع رو حیثیتی کنی؟
به نماینده ای که دنبال چهار تا رای است حسابش جدا اما متاسفم برای شما که اسم خودت رو گذاشتی رسانه بیطرف.
آقای رمدانی اینقدر کینه نسبت به هموطنانتان چندان صحیح نیست
یک مقدار فکر بازتر داشته باشید
این همه در دولت احمدی نژاد استاندارهای مازندرانی که اولین رزومه استانداری شان اینجا بود را رو سر ما ریختند مثل شاعری و قناعت و حالا شما پست داشتن یک گرگانی و گلستانی در ریاست جمهوری که اتفاقا برای مازندران هم کم زحمت نکشیده داری پتک می کنی و ربطش میدی به رقابت های دو استان و بحث های دیگه.
واقعا متاسف شدم برای امثال شما
فاضلی 5 مهر 1394
مازندرانی های عزیز درود بر شما.بیاییم اختلافات را کنار گذاشته و یکبار هم که شده مثل استان کرمانی ها با هم متحد شده و به فکر استان مان باشیم نه منافع شخصی وشهرمان.بندر بهشهر پیشرفت خوبی داشته و برای بهتر شدن نیاز به اعتبار زیادی ندارد و نمی توانیم از اعتبارات ملی کلان برای ان استفاده نماییم ولی بندر فریدونکنار چون بسیار ضعیف بوده اول اینکه میتوان از اعتبارات ملی کلان برای آن استفاده نمود و این اعتبار کلان باعث رونق در کا مازندران شده و نیروی کار زیادی را جذب مینماید.دوم اینکه فریدونکنار در مرکز مازندران واقع شده و منافع آن برای تمام مردم مازندران است.
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 5 مهر 1394
مثلا ما نادان شما عاقل و دانای کل
نا شناس 5 مهر 1394
حالا که این جوری شد ساری را معرفی کنیم اقای فاضلی
يه قائمشهري 4 مهر 1394
برادر من منطقه آزاد بايد دستري ريلي و هوايي داشته باشه و همچنين نياز به فضاي مناسب براي توسعه در صورتي كه بابلسر فريدون كنار و نوشهر هيچ يك نه تنها اين دسترسي ها را ندارند چنين فضايي را براي توسعه هم ندارند بيايد براي يكبار هم شده قومي و قبيله اي تصميم نگيريم
ايراني 5 مهر 1394
همين ديگه..، به يكسري بي جنبه ها و بي ... پست و مقام بدي ، ميشه همين تصميم گيريهاي صليقه اي و كوركورانه...!! ( روم به استاندار )
يك مازندراني 5 مهر 1394
من موندم كه اگه بابلسر منطقه ازاد بشه باوجوداينهمه راه فرعي وروستايي ،اقايون چطوري ميخوان ورود وخروج كالا رو دراونجا كنترل كنن.به نظرم اگه اين اتفاق بيوفته همه اهالي منطقه به شغل شريف قاچاق مشغول خواهند شدوبه خيل عظيم قاچاقچي هاي عزيز خواهند پيوست.تا اونجاييكه من ديدم وشنيدم مناطق ازاد رو جايي انتخاب ميكنن كه امكان كنترل ورودوخروج كالا وجود داشته باشه وبرعكس نظر دوستاني كه معتقدن فريدونكنار در مركز استان قرار داره و جمعيت اطرافش زياده بايد گفت اين يك نقطه ضعف محسوب ميشه نه نقطه قوت. خوبه يك نگاهي به مناطق ازاد ديگه بندازيم وببينيم كه همه اونا در چه جاهاي دنجي قرار دارن. كيش و قشم كه كلا جزيره هستن. ارس و اينچه برون وچاه بهارواروند وماكو روهم دوستان زحمت بكشن ودر نقشه پيدا كنن.
محمد 5 مهر 1394
دکترمقیمی پشتمون به شما گرمه.میدونیم پیروز میشی تو این نبرد
نا شناس 5 مهر 1394
برادر عزيز شما فقط عملكرد يكساله در شهرستان بابلسر رو نگاه كنيين كه چقدر در حوزه هاي مختلف با مشاركت مردم كار انجام شده فقط در بحث آسفالت راه روستايي بيش از 100كيلومتر در كمتر از يكسال اتفاق افتاده كه در بحث مشاركت بابلسر در كشور مقام اول را در سال 93 كسب كرده در بحث گاز رساني اولين شهر سبز هستيم در بحث گردشگري جز اولين هاي استان و كشور هستم و... منصفانه نگاه كنين و براي آبادي اين مرز و بوم و افراد جوان و بيكار در بخش مركزي استان دلسوزي كنيد....
ناصر 4 مهر 1394
از شانس ما تو زیراب افتادیم که اگه هر سه تا منطقه هم آزاد شن بازم چیزی به ما نمیرسه. ولی به نظر خودم چون بابلسر مرکز استان قرار داره بهترین گزینه میتونه باشه. ضمن این که خیلی وقته ساخت و سازهای عظیمی تو این شهر صورت گرفته که از نظر تجاری گردشگری مناسب مناطق آزاد هست. خودم دانشجوی این شهر هستم میبینم. اکثر ایران بابلسر رو با تفریحاتش میشناسن.
پوریا 4 مهر 1394
ببخشید من یه سوال دارم ممنون میشم یکی که علمش رو داره جواب بده. الان یه شهر یا منطقه ای آزاد شه به شهرستانهای 60-70 کیلومتر اطرافش چی میرسه که اینهمه جر و بحث تو استان راه افتاده؟ هیچ فایده ای واسه اونا نداره جز اینکه بگن مام تو محدوده آزادیم. خب که چی؟
نا شناس 4 مهر 1394
اگر زمانی این اتفاق بخواهد بیفتد مطمئن باشید که بندرفریدونکنار رو منطقه ازاد می کنن برای اینکه هم به تهران نزدیکتر و منافع خیلی از تهرانی ها که در اون منطقه کار ویلاسازی و ساختمان سازی کردن سکه می شه، در ضمن بندرامیراباد به نکا و بهشهر نزدیک با یک نماینده ولی بندر فریدون کنار به ساری، قائمشهر، جویبار، بابل، نور، چالوس، تنکابن ، نوشهر، سوادکوه، آمل با تعداد نمایندگان بیشتر نزدیکتر می باشد پس بی علت نیست که سایر نماینده ها حرفی نمی زنن،
محمدرضا 4 مهر 1394
نمایندگان ساری هم دفاع کنند.
بابلي 5 مهر 1394
شما مثل اينكه خبر ندارين، جاده زركرمحله به اجاكسر شده كمربندي غربي بابل اميركلا كله بست و بابلسر كه دارن ٤ باندش ميكنن، از طرفي كمربندي شرقي جديد بابل هم داره افتتاح ميشه، كمربندي جنوبيشم همين، بابلسرم كه به سمت فريدونكنار كمربندي داره، آقاي قائمشهري عزيز ديكه ترافيكش كجا بود؟ فكر كردين علت أين كارا جيه؟ يا علت اين مجتمع هاي عظيم و ساخت وسازهاي بين بابلسر و فريدونكنار، تازه ساري قائمشهر بابل و آمل كه بيشتر از نصف جمعيت استان را ندارند در محدوده منطقه آزاد قرار ميكيرند، همينطور نكا بابلسر محمودآباد نور و سوادكوه، از شيركاه به فريدونكنار هم ميخوان رآه آهن بروند. با يه نظرسنجي مشخص ميشه فريدونكنار تو الويته.
نا شناس 5 مهر 1394
حالا ببينيد صد در صد بابلسر و فريدونكنار منطقه آزاد ميشود زيرا از نوشهر تا بهشهر در محدوده شعاع صد كيلومتري جز منطقه آزاد ميشوند و شهرهاي برجمعيت ساري، قائمشهر، بابل و آمل را شامل ميشود. منطقه آزاد بابلسر فريدونكنار بيشترين جمعيت را در مازندران فرا ميكيرد ولي نوشهر و اميرآباد اين خصوصيت را ندارند.لطفا منطقي فكر كنيد
نا شناس 7 مهر 1394
با سلام دوستان عزیز که میگن بابلسر روستاهاش اسفالت شده مبارک اما اسفالت روستا چه ربطی داره به منطقه ازاد تو شهر های شما اگر 10تا تریلی وایسه از ترافیک شیرگاه بدتر میشه.بندر شهر شما 60 هکتار امیر اباد2160 هکتار 2100 بزرگتر.امیر اباد بزرگرین بندر حاشیه خزر بندر شما حسن دکه داره
نا شناس 7 مهر 1394
با سلام دوستان عزیز که میگن بابلسر روستاهاش اسفالت شده مبارک اما اسفالت روستا چه ربطی داره به منطقه ازاد تو شهر های شما اگر 10تا تریلی وایسه از ترافیک شیرگاه بدتر میشه.بندر شهر شما 60 هکتار امیر اباد2160 هکتار 2100 بزرگتر.امیر اباد بزرگرین بندر حاشیه خزر بندر شما حسن دکه داره
کاوه آهنگر 12 مهر 1394
با سلام و عرض ادب حضور دوستانی که در این مدت متعصبانه و نه واقع بینانه در خصوص ایجاد منطقه آزاد در منطقه یا شهر خود حمایت نمودند. منطقه آزاد بی شک یک ناحیه محصور شده است که صرفاً قوانین منطقه آزاد در آن ناحیه قابل اجرا است. در خارج ار محدوده صرفاً تردد خودرویی حائز اهمیت است. توجه داشته باشید تردد خودرویی از مرکز ناحیه منطقه آزاد مورد نظر شعایی است. یعنی مثلا اگر شعاع آن 60 کیلومتر تصویب شود، از مرکز آن تا شعاع 60 کیلومتر تردد خوردوی منطقه مجاز است. توجه داشته باشید که فاصله بخش مرکزی پیشنهاد شده یعنی بابلسر تا بندر امیرآباد حدود 57 کیلومتر است. از اینرو انتخاب بابلسر با رویکرد تردد خودرویی که ظاهرا در نگاه عموم مردم مهم جلوه کرده بهترین انتخاب است. با توجه به جمعیت حدود دو میلیونی بخش مرکزی استان و حضور کلان شهرها در مرکز استان، انتخاب بابلسر واقع بینانه است. این تحلیل صرفاً با نگاه بهره مندی حداکثری از تردد خودرو مطرح شده است. شاخص های دیگر چهل گانه مکان یابی منطقه آزاد نیز در صورت لزوم تحلیل می گردد.
مر 20 آذر 1394
یه سوال اگه قرار نبود بابلسر جز منطقه آزاد بشه چرا از الان دارن دور برگردان ها شهر برای ماشین های سنگین تبدیل میکنند و قیمتهای غرب شهر دارن عریض تر میکنند بی دلیل که نیست در ضمن من به شخصه هیچ فرقی نمیبینم شاسی بلندی که ار یه حد و اندازه نشه اون طرف تر بره چه فایده داره میدونید قیمت زمینها قیمتها ساختمان واسه شخصی که تو این شهر داره زندگی میکنه افزایش پیدا میکنه چه فرقی میکنه آدم پول دار پول دار تر و آدم بی کار بیکار تر و از طرفی تو ترخیص کالا ها آنقدر باند و باند بازی هست که نمیشه اصلا بهش فکر کرد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.078 seconds.